Nakupování
Indický strom života

Moringa olejodárná aneb moringa oleifera, jak zní její latinský název 5 až 12 metrů vysoký opadavý strom, který do našeho povědomí přišel z Indie, kde je již více než tisíc let ceněným. Vědci i lékaři jej totiž řadí na vrchol mezi ostatními rostlinami, co se výživnosti týká. Je až s podivem, že pro nás zůstal takovou dobu utajen. Tyto doby už jsou ale naštěstí pryč a tak se i my můžeme nakonec s tímto stromem seznámit.

Jedná se o listnatý strom, jehož zelené, řapíkaté a elipsovité listy mohou dosahovat délky kolem 60 cm. Od února do dubna na něm můžeme pozorovat bílé až lehce nažloutlé květy dozrávající v tobolky, které se velmi podobají luskům a dosahují délky asi 20 cm. Uvnitř těchto lusků najdeme zhruba 20 olejnatých semen.

environment-2196690_1280

Původem moringa pochází z oblastí úpatí Himalájí, v Indii a dalších okolních státech. Dnes je možné ji pěstovat téměř všude po světě, nejraději ale má subtropické až tropické klima a písčitou nebo jalovou půdu.

nature-669592_1280

A proč označení strom života? Zkrátka řečeno, obsahuje vše, co potřebujeme. Nachází se zde 46 různých antioxidantů pomáhajících redukovat radikály v těle, včetně jejich negativních důsledků. Také posilují imunitní systém, zpomalují známky stárnutí, udržují svěží pokožku a pročišťují tělo. Také pomáhá tělu vyrovnat se s náročnou fyzickou i psychickou zátěží, dopomáhá získat rovnováhu těla a být nápomocný právě tam, kde je zrovna třeba. Uvádí se též, že dokáže zlepšovat náladu, osvěžovat mysl a pomáhat mozku udržovat správné funkce. Reguluje hladinu cukru v krvi, cholesterol a tím předchází kardiovaskulárním chorobám. Dále zlepšuje trávení, podporuje metabolismus, udržuje rovnováhu bílkovin, má protizánětlivé účinky, preventivně působí proti rakovině kůže a zažívacího traktu.

V zemi svého původu se konzumují listy i za syrova, my se v obchodech setkáme se sušenou formou, rozemletou na prášek. Tu si přidáme do vody, koktejlu, smoothie, ovesných kaší, kuskusu, ovocných či zeleninových salátů, polévek, omáček, pesta atd. Optimální množství je 2,5 g denně.

About the author

Related Post